Drømmemålet: Et mere komplet kundebillede

BMW Financial Services har arbejdet med Lime i mere end 10 år, og det hele begyndte med behovet for et mere komplet kundebillede. Virksomheden havde flere systemer, men manglede et mere overordnet kundebillede. Man bestemte sig derfor i 2008 for at samle al kundeinformation i det mindre CRM-system Lime Easy.

Efter nogle år havde BMW Financial Services i noget omfang fået andre behov, og her føltes det naturligt med en opgradering til Lime CRM. Projektet blev påbegyndt i november 2010 og havde driftsstart i februar 2011.

”Med Lime Technologies fik vi et velfungerende CRM-system og nye CRM-processer, som førte til en forhøjelse af vores retention rate allerede i det første år – fra 25% til 40%.”

Caroline Nygren, Project Manager, BMW Financial Services

Vil du vide mere om BMW Financial Services løsning?

Smart og integreret virksomhedssystem

Lime CRM er blevet en naturlig del af hverdagen for BMW Financial Services, og gennem årenes løb er der blevet tilføjet yderligere funktioner og brugere i systemet. For eksempel er der blevet udarbejdet en master for kundedata gennem en integration med Bisnode.

Systemet er også blevet udvidet til at inkludere sagshåndtering og er nu integreret med kundens “Mine sider” og forskellige e-tjenester. Derudover er der tilføjet en fane til leadhåndtering, en surveyfunktion til opfølgning samt GDPR-understøttelse.

Lime CRM anvendes nu af BMW Financial Services i både Sverige, Norge og Danmark.

Mere effektive sager og en højere retention rate

BMW Financial Services ser flere positive resultater fra sit CRM-arbejde, især når det drejer sig om sagshåndteringen og tilbagevendende kunder. Ved at skabe Knowledge Base-artikler, som gemmes i Lime CRM, har man eksempelvis effektiviseret arbejdet med sagerne samt sørget for, at håndteringen af sagerne kan standardiseres

Vil du også opnå samme resultater som BMW Financial Services?

Om BMW Financial Services

BMW Financial Services er BMW’s egen finansvirksomhed. I dag finansieres ca. 3,1 millioner biler via virksomheden i hele verden. BMW Financial Services har eksisteret i Sverige siden 1999, og hovedkontoret for Norden ligger i Stockholm. I dag har BMW Financial Services ca. 50 Lime CRM-brugere i Stockholm, Oslo og København.

Mere information

Hvad betyder ticketing?

Et klart mål om at højne kvaliteten af ​​sagshåndtering for at kunne tilbyde en endnu bedre kundeoplevelse