Ønske: Samle alle oplysninger

Før AC Horsens påbegyndte samarbejdet med Lime, arbejdede virksomheden med et andet CRM-system. Derudover havde den for vane at bruge Excel-ark til mange aktiviteter og arbejdsgange, hvor de manuelt skulle sørge for at opdatere hvert enkelt ark, hvis der opstod en ændring op til en hjemmekamp eller i forbindelse med andre last-minute hændelser.

Klubben ønsker på sigt, via Lime CRM, at kunne samle alle oplysninger fra deres økonomi- og billetsystemer samt fra deres app, ét sted så alle, på tværs af fagområder, har adgang til samtlige oplysninger. Planen er, at det skal være nemt, tilgængeligt og troværdigt, så alle kender til kampenes vigtige detaljer, såsom sponsorer, tilskuertal, kampprogram og økonomi.

”Alle der arbejder med forskellige områder op til kampen kan nu tilgå det hele et sted, så der altid kan tages over på en opgave.”

- Andreas Gammelgaard, salg, netværk og marketingskonsulent AC Horsens AC Horsens

Kontakt os

Et system, tre forskellige teams

AC Horsens valgte Lime efter en grundig research af, hvad andre fodboldforretninger benytter sig af. Efter råd og delte erfaringer fra to andre superligaklubber, Randers FC og AaB, faldt beslutningen på Lime CRM. Randers og AaB oplever mange af de samme udfordringer og arbejder ud fra ensartede præmisser som AC Horsens, hvorfor det var oplagt at gå den vej. AC Horsens har arbejdet med Lime CRM siden januar 2018 og har nu 18 brugere i alt fordelt på tre forskellige teams.

  • Nem integration med økonomisystemet Navision.
  • Troværdig og sikker fakturering af sponsoraftaler til tiden.
  • Hurtig oprettelse af faner til hver enkelt kamp, hvor alle oplysninger kan samles og tilgås.
  • Stabilt overblik over klubbens forretning.

Sikker fakturering og korrekte budskaber

Efter opstarten har AC Horsens oplevet en stor forbedring af faktureringsprocesserne i og med, at deres økonomisystem er blevet integreret med Lime CRM. Det betyder, at de har 100 % sikkerhed i, at alt bliver betalt og faktureret til tiden.

Samtidig er kommunikationen også styrket, da alle relevante informationer op til en kamp eller et event bliver sammenholdt i ét enkelt faneblad. Dermed sikrer de sig, at ønskede budskaber bliver kommunikeret ud til fans, sponsorer og medier i god tid. Det er et vigtigt resultat, da bl.a. medieomtale betyder meget for driften af forretningen, når der skal tiltrækkes nye sponsorer og samarbejdspartnere.

Om AC Horsens

AC Horsens – Alliance Club Horsens – er en elitefodboldklub, som spiller i den bedste danske række, Superligaen. Klubben blev stiftet den 1. januar 1994 af HFS og FC Horsens med det formål at samle de bedste spillere på ét fælles elitehold, også kaldet divisionsholdet. Udover afvikling af fodbold, som er kerneforretningen for virksomheden, arbejder den jyske klub også med at sælge sponsorater til andre virksomheder, som består af varierende eksponering på forskellige platforme og andet, såsom f.eks. VIP-billetter til kampene.