E-mailmarketing er en kommunikationskanal, som har vokset sig stærk de seneste år. Det er en omkostningseffektiv måde at holde kontakten med både potentielle og eksisterende kunder. Er du ikke helt kommet i gang med e-mailmarketing, og undrer du dig over, hvorfor det er et godt supplement til anden markedsføring? Her kommer fire soleklare årsager til, hvorfor du bør gå i gang med e-mailmarketing allerede i dag!

1. E-mails har den højeste klikrate

Med ca. 2,7 milliarder aktive brugere på Facebook er det nemt at tro, at man skal række ud mod de sociale medier for at nå den ønskede målgruppe. Og ja, det er en fantastisk kommunikationskanal, men det er langt fra den eneste.

Faktum er, at klikraten for e-mails ligger på omtrent 3,5%. Klikraten for en Facebookannonce ligger kun på omtrent 1%. Der er således en 3 gange så stor chance for, at modtageren klikker sig videre fra din e-mail end fra en Facebookannonce.

2. Kontrolleret og målbar kommunikation

I gennemsnit leveres e-mailen til 90% af dine modtagere, mens dine indlæg på de sociale medier kun vises for ca. 6% af dine følgere. Dette skyldes, at Facebook og LinkedIn skal tilpasse deres nyhedsfeed til antallet af opdateringer. Med e-mails kan modtageren selv bestemme, hvilke e-mails der skal læses, i stedet for en algoritme.

En anden fordel med e-mailmarketing er målbarheden. Du kan se præcist, hvor mange og hvem der åbner, klikker sig videre og viser interesse for hver mail. Du kan derfor nemt følge op på, hvilke mails der giver den bedste respons og tilpasse din strategi hertil.

Med Lime Newsletter kan du nemt skabe visuelle og målbare udsendelser af e-mails baseret på dine kundedata. Læs mere om mulighederne her.

3. Genkend, hvilke leads der er ”hotte”

Eftersom dine mailudsendelser er målbare, kan du detaljeret se, hvilke personer der er interesseret i hvilket indhold. Hvis en modtager ofte læser jeres e-mails og desuden klikker på links for at tilmelde sig et webinar eller ønsker at læse mere om en artikel, kan du nemt sende denne person videre til at blive kontaktet af jeres sælgere. Dette gør det lettere at nå de modtagere, som rent faktisk er interesserede i jeres tjenester/produkter. Dine kolleger kommer også til at elske, at du sender dem hotte leads.

4. Styrk jeres brand

Sociale medier er perfekte til at styrke virksomhedens brand. Men mange glemmer at kombinere det med e-mailmarketing. Modtagere, der har tilmeldt sig et nyhedsbrev, har aktivt vist interesse for din virksomhed og vil vide mere. Sørg for at reagere på dette, og styrk samtidig jeres brand gennem relevant information på sociale medier, så I altid er i tankerne hos de potentielle kunder. Vidste du, at man eksempelvis kan importere e-maillister på de sociale medier og markedsføre sine indlæg på disse?

Med andre ord, e-mailmarketing er et godt supplement til det arbejde, du allerede udfører på de sociale medier. Desuden er det en kommunikationskanal med høj leveringshastighed, og det er nemt at følge med i resultaterne for de respektive kampagner. Kan det blive meget bedre?

Vil du vide mere om, hvordan du kan arbejde med e-mailmarketing? Her kan du læse vores guide til, hvordan du lykkes med din e-mailmarketing.