Retten til at blive informeret, når persondata behandles

Med GDPR i Lime CRM kan du specificere jeres formål for lagring af persondata. Det kunne eksempelvis være: “Vi er nødt til at gemme kundeoplysninger for at kunne sælge vores produkter”. Hvilken type af samtykke der er tilgængelig, kan nemt konfigureres af administratorer direkte i Lime CRM.

Retten til at blive glemt

På kundens anmodning kan du nu lette proceduren for at anonymisere en person og vedkommendes persondata direkte i Lime CRM.

Retten til adgang og korrigering af persondata

Når du bliver bedt om det, skal du give adgang til de persondata, du har lagret om den specifikke person. Med GDPR i Lime CRM kan du lynhurtigt finde kunden og nemt sende et link til en midlertidig hjemmeside – GDPR-portalen. Her kan kunden gennemgå og redigere sine persondata.

GDPR-portalen

I GDPR-portalen kan kunden få adgang til alle de persondata, der er gemt om vedkommende i Lime CRM. Herefter kan man gøre følgende:

  1. Se de personlige og relaterede data.
  2. Redigere bestemte data, der derefter synkroniseres direkte med Lime CRM.
  3. Eksportere persondata.

Brud på datasikkerheden

I tilfælde af brud på datasikkerheden skal du informere alle de berørte kunder inden for 72 timer. Med den allerede indbyggede standardfunktionalitet til massemails i Lime CRM kan du nemt kontakte alle de kunder, som er påvirket af bruddet på datasikkerheden.